wies-ingrid-kelly-rebecca.reismee.nl

dag 12 Universal Studio en Old Town Kissimee

Hoi daar,

Vandaag was het een erge leuke dag waar we alle vier weer kinderen werden. Nadat we vroeg waren opgestaan zijn we om ongeveer 8uur ergens gaan ontbijten langs de weg. Daarna vertrokken naar Universalo Studio's in Orlando. Hoe dichter we kwamen hoe drukker het was. We zagen dat je valid parking kon doen, dat was heel gemakkelijk en erg comfortabel. Je geeft je auto af en die wordt dan voor jou geparkeerd en als je weggaat weer gehaald en voorgereden. (ik hoor jullie al zeggen die Gooische vrouwen) maar het is heerlijk en voor die 10 dollar meer hoef je het niet te laten. Voordat je het park ingaat kom je al door een aantal straten met allerlei winkels, muziek en eettenten en dan pas ga je naar de kassa's. Daar laat je de brief zien die je uitgeprint hebt en moet je een vingerafdruk geven en dan mag je erdoor. Heel gemakkelijk en goed geregeld. We zijn eerst naar ET geweest en ik moest daar mee in ik dacht wat nou weer, maar dit was zo leuk. We zaten in karren in de vorm van fietsen en je had een mand voorop met je raadt het al ET onder een doek erin. Het was een soort droomvlucht en prachtig om mee te maken. Daarna zijn we naar de animalshow gegaan. Hier treden allerlei dieren op die ook in films spelen en die doen allerlei trucs. Was ook keigaaf. Nadat we een drankje hadden gedaan en een sanitaire stop zijn we door een grote straat gelopen waar we kennis hebben gemaakt met de Blues Brother, Bettie Boop, Lucille Ball, Marilyn Monroe, Scoobi Doo en Diego. Dit was erg leuk en je mocht er mee op de foto. Daarna zijn we gegaan naar Shrek 4D. Ik zei wat is dat, nou dat wil zeggen dat je een brilletje op moet waarmee je 3 D krijgt maar ook bewegen de stoelen en er gebeurd vanallen in de zaal. Ik heb zo moeten lachen en het was net of je zelf in die film meespeelde. Wat was dat leuk. Daarna naar Fishermans Warf in St.Francisco en we wilden ook graag in Disaster met allerlei filmsets, maar deze was vandaag buiten werking (storing). Daarna zijn Ingrid en Kelly nog in de Mummy geweest en dit was een flitsende achtbaan met alleerlei trucs erin. BBBBrrrrrrr moet ik niets van hebben. We besloten nog even in de Terminator 3D te gaan en nog een rondje door de hoofdstraat. Daarna hebben wij de auto gehaald en lekker nog even gaan zwemmen in ons eigen zwembadje. Omstreeks half 7 zijn we naar Oldtown gereden om te gaan kijken naar opgepimpte auto's. Rebecca en Kelly hebben hun ogen uitgekeken en alle auto's zowat op de foto gezet. Hebben daar lekker wat gegeten en zijn later omstreeks 21.30uur weer naar ons huisje gereden . Nu hebben we de koffie op en gaan zo dadelijk weer naar ons mandje om morgen het tweede park van Universal te gaan doen.
Het weer is hier nog steeds prachtig alleen vanmiddag even een buitje gehad maar toen zaten we binnen en daarna weer geweldige temperatuur.

Morgen horen jullie weer van ons
groetjes vanuit Florida

Cor en Helen

Vergeet Harry Potter niet en ga zeker ff in het toverstok winkeltje.