wies-ingrid-kelly-rebecca.reismee.nl

dag 8 van Key West door de Everglades naar Naples

hallo iedereen,

Hier weer een verhaaltje van ons vieren uit het verre Amerika. Wij hebben vandaag een lange tocht gemaakt met een geweldige chauffeur Rebecca. Zij heeft vandaag de gehele dag gereden. Vanmorgen waren wij al vroeg op nl om 6.15uur en hebben na onze douche nog een heerlijk ontbijt op bij Pearls in Key West. Daarna hebben wij de auto ingeladen en zijn richting Key Largo gereden. Dit was een tochtje van ongeveer 2 uur en Rebecca zei dan meteen naar mijn heerlijk koffietentje genaamd Starbucks. Hebben we alle vier lekker koffie op en geskyped met ons ma en pa voor de eerste keer. Ging alleen met horten en stoten maar ik heb ze toch gehoord en zij hebben mij gehoord. Op het terras bij de Starbucks kwamen we nederlandse mensen tegen en hebben even met hen gesproken. Het was hun derde Amerika vakantie en gingen richting Miami. Wij hebben nog wat adviezen van hun gekregen en hebben onze weg weer vervolgd. Ons Ingridje sukkelde even in slaap (doet ze anders nooit) en na even werd ze toch wakker toen we later in de richting van Tamiami kwamen. Daar kwamen we zo ongeveer een anderhalf uur later aan om ongeveer 13.00uur. Van daaruit rij je dan de Tamiami route op en dan zie je aan de kanten van de weg watertjes struiken en veel alligators. Ik dacht dat zal wel meevallen omdat wij dat niet gewend zijn, nou ik ga daar echt de auto niet uit want ze zijn er echt. Ze liggen roerloos maar pas op ze zijn razendsnel en het zijn moordwapens. Op een gegeven moment zagen wij de mensen een pad rechts inrijden en wij er achteraan. Ik was daar niet zo voor maar Rebecca en de rest zei kom ik doe dat wel doet de rest ook. En ik moet zeggen het was de moeite waard. We kwamen bij een stuk waar er wel 3 of 4 bij elkaar waren en de kant op kwamen zwemmen. Was erg leuk.
Daarna zijn we doorgereden naar de airboten voor een tocht over het moeras, maar die zaten vol en we konden pas veel later mee. Dat deden we niet. Dus dat moet nog even wachten voor later deze reis.
We zijn doorgereden naar Marco Island een prachtig sttadje met enorme huizen aan het water. Hebben er prachtige foto's van gemaakt.
We kregen er dorst van en zijn toen meteen maar doorgereden naar ons hotel Fairfield in Napels Downtown. We kregen ieder onze kamer die er weer prachtig uitzag. Even opfrissen en toen op naar de oude pier van Naples.
Deze pier van helemaal houten palen en planken staat een heel eind de zee in en daar lopen enorm veel mensen die allemaal de zonsondergang willen zien. Maar ook heel veel mensen die daar aan het vissen zijn. Als ze de vissen gevangen hebben worden deze meteen gefileerd en het afval gaat rechtstreeks terug in de zee. Tot onze verbazing zagen wij een vijftal dolfijnen bij deze pier steeds uit het water komen en weer kopje onder. Dat was een heel mooi gezicht. Toen we daar stonden vloog er boven ons hoofd en zee arend die plotseling op het water dook en wegvloog met een hele grote vis. Dit was ook zo schitterend. Als je vanag de pier naar het witte strand keek zag je de spelende kinderen en de mensen die lekker lagen te zonnen. Dit was het goede leven.Geweldig om dit zo te zien.
Daarna zijn we gereden naar een soort mall en daarbij was een restaurant, dit vertelde ons een Amerikaanse dame en ze vertelde dat je daar voor een prijs ontzettend lekker kon eten. Nou wij nieuwsgierig en naar binnen. Nou ze had gelijk wij heebben er heerlijk gegeten en ook een lekker ijsje als toetje op. Daarna nog wat spulletjes gekocht en terug naar ons hotel vor de nacht. Morgen weer een lange dag voor ons en dan gaan we naar Fort Mijers Beach. Dat wordt weer genieten.

groeten van ons uit Naples

Angelique van Mook

Erg leuk om iedere keer jullie belevenissen te kunnen lezen en zien.

Monique Huijbregts

Het houdt maar nie op. Mooie foto van die dolfijn en krokodil. Trouwens jullie doen het ook nie slecht. Haha. Door deze site KUN je jullie niet vergeten en ben je steeds benieuwd naar het volgende avontuur.

Thea van Bindsbergen

We volgen het hier thuis allemaal op de voet mee.
Wat een super reis maken jullie zeg.
Genieten, genieten en nog eens genieten....maar dat doen jullie wel zie ik!!!!!!

Tonny

Wies,Ingrid, Kelly en Rebecca geweldig wat jullie daar in dat verre Amerika allemaal mee maken. Heel leuk om iedere dag weer een verhaal te lezen. Ik blijf jullie volgen.

Tonny

Geniet ervan, maar dat lukt wel zo te zien,