wies-ingrid-kelly-rebecca.reismee.nl

vandaag woensdag 28 maart onze laatste dag in New York

hallo daar in Nederland,

Vandaag was een zeer bewogen dag en veel indrukken opgedaan. We zijn heel vroeg opgestaan zo rond half 7 en hebben eerst een ontbijtje op en daarna douchen en aankleden. Om 7.45uur zaten we in de taxi met een grote donkere neger en die bracht ons naar de gratis Ferry naar Staten Island. Daar aangekomen zag je de mensen al klaar staan voor de overtocht met de Ferry en die ging elk kwartier vertrekken. We mochten doorlopen op de Ferry en het was niet druk omdat de meeste mensen naar New York kwamen om te werken en wij gingen de andere kant op. Toen we vertrokken zagen we de dame in de verte al staan, statue of Liberty. We vonden haar wel klein hadden haar veel groter voorgesteld. Dat was natuurlijk wel geweldig om te zien en toen we naar de andere kant gingen zagen we de skyline van New York. Dat was fantastisch om te zien. Aan de overkant gekomen zijn we uitgestapt en hebben we kofffie op en zijn weer ingestapt om terug te varen. We moesten op tijd terug, want we hadden besproken om naar het Memorial van 9/11 te gaan. Toen we terug vaarden sprak een vrouw ons aan en ze vroeg of ze een foto moest maken van ons vieren zodat we er allemaal op stonden. Dat was heel vriendelijk en ze vroeg ook waar we vandaan kwamen en hoe lang we bleven. Ze was meteen blij toen ze hoorde dat wij uit Nederland kwamen, want daar was ze enkele jaren geleden ook geweest bij vrienden in Rotterdam. Toen ze vroeg waar we naar toe gingen begon ze haar eigen verhaal te vertellen van die dag op 9/11 en je voelde de pijn van deze vrouw, dat gaf een enorme indruk. Ze vertelde dat ze smorgens om 9.05 een telefoontje kreeg van een vriendin dat er twee vliegtuigen in de torens waren gevlogen en of ze het op tv gezien had. Nu had deze vrouw geen tv en kon dus niets over de vliegtuigen zien, maar ze zag wel een enorme rook in de straten. Haar man was net op weg naar de torens om te gaan werken en die kon ze helemaal niet bereiken. Later is hij gelukkig thuisgekomen, maar ze had enorm in de angst gezeten. Ze vertelde dat die enorme angst zo erg was. Ook was ze onderwijzeres en haar school was zeker voor de helft verwoest. Ze was onder behandeling vertelde ze omdat ze nog steeds erge angsten had. Ze wenste ons een fantastische vakantie toe en wij haar veel geluk en gezondheid. Dit had best een impact op ons. Wij zijn toen met d e taxi naar het Memorial gegaan. Daar werden we helemaal gecontroleerd op wapens en zo. Daarna mocht je een heel stuk lopen langs de nieuwe gebouwen die ze daar nu aan het bouwen zijn wat weer enorm hoog wordt met spiegelwanden. En toen kwamen we aan op de plaatsen waar de 2 torens gestaan hadden. Het waren twee hele diepe bakken bekleed met steen waar alle namen van de mensen instonden die waren omgekomen en daar stroomde dan het water door. Jammer dat het museum dicht was. Ook was er een gebouw om te kijken naar wat spullen die gevonden waren. Er werd daar verteld door mensen wat ze meegemaakt hadden. ook op de ground zero zag je soms huilende mensen. Ook nu nog . Blijft het een diep litteken. We zijn daarna naar de chinese wijk gegaan en hebben daar rondgelopen, nou je kon zien dat daar niet veel aan de straten wordt gedaan een beetje viezig. Dus toen snel weer naar de grote gebouwen op Broadway.

Nu hadden we s'middag de Rock op het programma staan. Dat is een gebouw van 270meter hoog met daarom 3 verdiepingen om over New York uit te kijken. Daar was ik niet zo dol op. Toen ik er voor stond dacht ik, dat gaat Wieske niet doen. Ik sch..... mijn hele broek vol van angst.

Maar nee hoor ik moest mee en de host daar vertelde mij dat ik niet bang hoefde te zijn omdat je als je boven bent je lekker in het midden kan gaan zitten om rustig om je heen te kijken. Nou ik heb het gedaan en het begon al in de lift. Zogauw je instapt gaat het licht uit en het plafond wordt helemaal verlicht en er wordt een film gedraaid, dan klappen je oortjes even dicht omdat je in ongeveer 30 seconden helemaal boven bent op 76e verdiepen is dat wat. Maar toen ik boven kwam zag ik om me heen heel New York en het viel erg mee. Ik ben inderdaad gaan zitten in het midden en naast mij kwam een meisje uit Duitsland zitten die bang was. Ik zei je hoeft niet bang te zijn het valt mee (hoor mij) Maar dat was ook zo. Na de nodige foto's zijn we weer naar beneden gegaan weer in een paar seconden en de oren klapten weer dicht. Maar toen we beneden een lekkere ijsco van Ben's en Jerry ophadden was alles weer in orde.

Nu hebben we vanavond nog een Italiaan opgezocht en lekker gegeten en zijn we bezig geweest om onze koffers weer in te pakken om morgen te vertrekken naar Miami Beach.

Dus weer in een vliegtuig 3 uur vliegen en dan gaat de pret weer beginnen in die andere wereldstad. Jullie horen morgen weer verder van ons en dan hebben we weer de nodige dingen meegemaakt denk ik wel.

groetjes daar aan jullie allemaal en tot schrijfs

Wies -ingrid-Kelly en Rebecca

Reacties

Reacties

Tonneke

Ik moet zo lachen om jouw verhaal Wies...ik zie het gewoon voor me...jij bij jezelf denkend dat je iets niet gaat doen om vervolgens gewoon mee te gaan hahaha.....heerlijk.

Dirty (H)arie

That was a nice Italian restaurant, I hear that they serve the best meatballs of all New York.
Maar even zonder dollen....wat een schitterende trip.
Ik ben erg benieuwd naar het vervolg.
En Wies, zijn de laatste foto's met de nieuwe camera gemaakt ?

Corné en Monique

Een fijne doorreis gewenst.

Jessica

Geweldige verhalen en foto's van new york!!
Op naar miami beach!! Liefs van ons

leo

hoi meiden,

erg mooie foto`s en een mooi verhaal wanneer gaan we skype volgende week ben ik heel de week in de avond thuis veel plezier en we missen jullie hoor

Wanda

Helemaal super die verhalen, en vooral hoe jij ze verteld Wies....ik lig helemaal dubbel..hihi. Óok gaaf al die foto's. Erg leuk om jullie op deze manier te volgen!

Thea van Bindsbergem

Een grote donkere Neger. Mmmmmmm...ha ha ha

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!